Ułatwienia dostępu

W ostatnich dniach roku szkolnego w naszej szkole odbywały się zajęcia projektowe, które połączyły naukę z kreatywną zabawą i współpracą. Uczniowie z różnych klas mieli okazję rozwijać swoje pasje, zdobywać nowe umiejętności i sprawdzić się w nieszablonowych zadaniach. Zajęcia były różnorodne tematycznie – od grafiki komputerowej, przez zabawy językowe, aż po programowanie robotów. Poniżej przedstawiamy relację z wybranych projektów:

„Canva – kreatywne rozwijanie pasji artystycznych” – zajęcia dla klas IV–VII

W ramach zajęć projektowych uczniowie klas IV–VII uczestniczyli w warsztatach „Canva – kreatywne rozwijanie pasji artystycznych”. Celem spotkań było zapoznanie uczniów z możliwościami graficznego narzędzia Canva oraz rozwijanie kreatywności i umiejętności projektowych.

Warsztaty miały charakter praktyczny – uczniowie samodzielnie tworzyli grafiki, plakaty doskonaląc kompetencje cyfrowe oraz artystyczne. Canva, jako intuicyjna platforma, świetnie sprawdziła się jako narzędzie do wyrażania twórczych pomysłów.

Podczas zajęć uczniowie poznali podstawowe funkcje programu, uczyli się komponowania kolorów, czcionek, obrazów i układów graficznych zgodnie z zasadami estetyki i komunikacji wizualnej. Powstały niezwykle oryginalne prace, które świadczą o ogromnym potencjale naszych młodych artystów!

Zajęcia były okazją do nauki, zabawy, wymiany pomysłów i rozwijania pasji. Cieszymy się, że młodzież tak chętnie angażowała się w działania twórcze i z entuzjazmem podchodziła do nowych wyzwań. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie – mamy nadzieję, że zdobyte umiejętności staną się inspiracją do dalszego artystycznego rozwoju!

 

Językowa rywalizacja – nauka przez zabawę

Uczniowie klas I–III wzięli udział w językowej zabawie z puzzlami, utrwalając słownictwo i rozwijając logiczne myślenie. Starsi uczniowie, z klas IV–VIII, uczestniczyli w emocjonującej grze „Bójka na słówka”, polegającej na odnajdywaniu wspólnych elementów – słów i obrazków – na kolorowych kartach. Rywalizacja objęła 17 kategorii tematycznych, m.in. dom, szkołę, miasto i czas wolny.

Zabawy nie tylko wzbogaciły słownictwo, ale także ćwiczyły spostrzegawczość i refleks. Dodatkową atrakcją była gra planszowa „Językomania”, która również cieszyła się dużym zainteresowaniem. Uczniowie z entuzjazmem brali udział w grach, przestrzegali zasad współpracy i świetnie się bawili.

 

„Cztery pory roku” – interdyscyplinarne zajęcia drugoklasistów

24 czerwca uczniowie klas drugich uczestniczyli w dwugodzinnych zajęciach projektowych „Cztery pory roku”, których celem było utrwalenie wiedzy zdobytej w bieżącym roku szkolnym z edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i informatycznej.

Dzieci pracowały na czterech stacjach tematycznych – Jesień, Wiosna, Lato i Zima – przy których wspierały je pomocne asystentki z klasy siódmej. Na każdej stacji przygotowano ciekawe zadania: zagadki, krzyżówki, puzzle, a także ćwiczenia z kodowania – programowanie robota, budowanie tras dla ozobotów i kodowanie obrazków. Wszystkie aktywności nawiązywały do danej pory roku.

Zajęcia przebiegały w atmosferze współpracy i radości. Uczniowie z zaangażowaniem pracowali w grupach, dzielili się zadaniami i chętnie sobie pomagali. Uśmiechy na twarzach i aktywny udział potwierdzały, że nauka przez zabawę to strzał w dziesiątkę!

Roboty w akcji – klasy I–III programują z wyobraźnią

Tego samego dnia uczniowie klas trzecich również brali udział w zajęciach projektowych, podczas których programowali roboty, by rozwiązać zagadki matematyczne i logiczne inspirowane opowieściami o Smoku Wawelskim i Krainie Muminków. Roboty „przybrały” odpowiednie maski, co uczyniło ich przygody jeszcze ciekawszymi.

Uczniowie z zainteresowaniem realizowali zadania i wykazali się dużą kreatywnością oraz umiejętnością współpracy.

W kolejnym dniu w projektowych zajęciach uczestniczyły również pierwszaki. Przeniosły się w zaczarowany świat kolorów, w którym razem z robotami tańczyły, liczyły i kodowały, podążając za wylosowanymi barwami. Wszystkie zadania zostały wykonane znakomicie – dzieci z entuzjazmem i pomysłowością podchodziły do każdej aktywności.

Zajęcia projektowe pokazały, że nauka może być ciekawa, angażująca i pełna radości. Uczniowie z zaangażowaniem rozwijali swoje pasje, zdobywali nowe umiejętności i świetnie współpracowali w grupach. Dziękujemy wszystkim uczestnikom i prowadzącym – to był naprawdę inspirujący czas!

 

 



Szkoła Współpracy

Szkoła Promujący Zdrowie

Aktywna tablica

Do hymnu!

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Spinka

Projekt edukacyjny Lepsza Szkoła

insta.ling

Bezpieczny Puchatek

Mały Mistrz

Internetowy Teatr TVP dla szkół

Odblaskowa szkoła

 

 

 

 

Używamy cookies!

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.