W dniu 25 października 2018 roku dzieci z oddziału przedszkolnego 0a, 0b i uczniowie klas 1 - 3 obejrzeli spektakl Teatru Lalek "Tomcio" z Nowego Sącza pt. "Czterej muzykanci z Bremy". Głównym motywem przedstawienia była bezinteresowna przyjaźń, dążenie do wspólnego celu i pomoc potrzebującym.
W spektaklu można było zobaczyć kolorowe lalki, piękną dekorację oraz usłyszeć chwytającą za serce muzykę i kunszt aktorów, którzy ożywiali głosem i ruchem kukiełki. Mamy nadzieję, że występ Teatru Lalek "Tomcio" pozostanie na długo w pamięci dzieci z klas 0 - 3.
Przygotowanie uczniów do wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej odbywa się już od najmłodszych lat. Po obejrzeniu filmiku w wersji anglojęzycznej uczniowie klas 4 i 5 przygotowali wystawę prac plastycznych zatytułowaną Mój wymarzony zawód. Prace przedstawiają: lekarzy, pielęgniarki, muzyków, sportowców, architektów, weterynarzy, pracowników budowlanych, ale także i te mniej popularne zawody jak: astronauta, fotograf, ogrodnik czy baletnica. Udział w projekcie umożliwił uczniom zaprezentowanie umiejętności plastycznych oraz wykazanie się znajomością zawodów w języku angielskim.
Wójt Gminy Limanowa, Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Starej Wsi oraz Dyrektor Szkoły Podstawowej w Pisarzowej serdecznie zapraszają na obchody 100-lecia Odzyskania przez Polskę Niepodległości.
Uroczystość odbędzie się 9 listopada (piątek) o godzinie 1500.
Harmonogram:
- Uroczysta Msza Św. w intencji Ojczyzny w Kościele Św. Jana Ewangelisty w Pisarzowej.
- Składanie kwiatów pod pomnikiem w Pisarzowej.
- Powitanie pieśnią patriotyczną przez uczniów Szkoły Podstawowej w Pisarzowej.
- Oficjalne otwarcie i powitanie gości oraz uczestników.
- Wykład mgr. Sylwestra Rękasa pt.: "Antoni Górszczyk - nauczyciel, żołnierz, patriota - działalność niepodległościowa, bojowa i społeczna dyrektora szkoły w Pisarzowej".
- Koncert pieśni patriotycznej „ Z Ziemi Limanowskiej do Niepodległości” prowadzony przez Jadwigę Wrońską i Kazimierza Madeja - wspólne śpiewanie pieśni patriotycznych.
- Poczęstunek.