Dlaczego warto czytać dziecku?
Dzięki czytaniu dziecko rozwija kompetencje językowe, prawidłowo buduje zdania, wzbogaca słownik i dostaje narzędzie do werbalizowania uczuć.
Czytając dziecku pozwalamy mu lepiej poznać otaczający świat.
Czytanie rozwija wyobraźnię. W przeciwieństwie do filmu, czy gry komputerowej, nie podsuwa gotowych wzorów, wszystko trzeba sobie wyobrazić.
Dziecko uczy się przez naśladowanie. Dobierając dziecku odpowiednią literaturę, pomagamy mu uczyć się właściwych zachowań, odróżniać dobro od zła, rozwiązywać konflikty.
Czytanie wymaga skupienia, cierpliwego dążenia do końca lektury, uczy koncentracji na konkretnej czynności.
Książka – zwłaszcza wieczorna lektura – pozwala dziecku wyciszyć się.
Czytające dzieci rzadziej uzależniają się od telewizji, czy komputera!
Czytanie uczy logicznego i samodzielnego myślenia, dostrzegania ciągów przyczynowo- skutkowych.
Książki pomagają dzieciom radzić sobie z lękami. Przeżywanie przygód wraz z ich bohaterami pozwala dziecku oswoić własne strachy i uczy jak sobie z nimi radzić.
Głośne czytanie dziecku sprawia, że czuje się ono kochane i bezpieczne. Wzmacnia więź emocjonalną pomiędzy rodzicami i dziećmi.
CZYTAJMY DZIECIOM!!!
W czasie ferii polecamy do wspólnego czytania książki A.A. Milne „Kubuś Puchatek” i „Chatka Puchatka” w związku z konkursem plastycznym „Przygoda w Stumilowym Lesie”, przeznaczonym dla uczniów klas I-III.
Poczytajmy dzieciom fragmenty tych książek, aby mogły potem wykonać ilustrację do jednej z nich i wziąć udział w konkursie.
Wielka Liga Czytelników
II etap konkursu
1.Uczestnicy konkursu, którzy zdobędą 10 sprawności mogą wziąć udział w szkolnym teście kwalifikacyjnym do półfinału. Termin testu zostanie podany pod koniec stycznia.
2.Do testu kwalifikacyjnego należy przeczytać:
kl. 1-3 - M.Kownacka „Rogaś z Doliny Roztoki”
kl. 4-6 - A.C. Doyle „Przygody Sherlocka Holmesa”
3.Test kwalifikacyjny odbędzie się w bibliotece szkolnej bez udziału rodziców i bez tekstu konkursowej lektury. W teście nie będzie pytań nie związanych z książką.
4.Po troje zawodników na obydwu poziomach (kl. 1-3 i 4-6), którzy uzyskają najlepsze wyniki w teście kwalifikacyjnym przechodzi do wojewódzkiego półfinału.
Rozwiązane testy do I etapu należy oddać do biblioteki szkolnej do 10 lutego 2017 r.
Strona 2 z 3