Doświadczanie tańca przez dzieci jest tym pełniejsze, im bardziej są one zaangażowane w jego wykonanie. Najbardziej naturalną zaś, najbliższą dziecku jest spontaniczna ekspresja ruchowa i w tym to obszarze pierwszoklasiści otrzymali kolejne zadanie wyznaczone przez projekt "Mały Mistrz". Dzieci chcąc zdobyć sprawność "tancerza" chętnie i aktywnie podjęły działania w tym zakresie. Poznały różne tańce i ćwiczyły układy taneczne. W końcowym etapie otrzymały zadanie do wykonania w trzech grupach, które polegało na przygotowaniu układu tanecznego do ulubionego utworu. Zadanie to nie było łatwe, ale uczniowie klasy I szybko i sprawnie przygotowali się do występu. Chłopcy w odpowiednich strojach zaprezentowali bardziej statyczny układ niż dziewczynki. Jednak wszystkie grupy wykazały się kreatywnością i dużym zaangażowaniem. Ruch przy muzyce uaktywnił, ożywił wszystkie dzieci, wniósł wiele radości oraz przyczynił się do poprawy i zacieśnienia relacji koleżeńskich, które na tym etapie zaczynają się tworzyć.