Już po raz trzeci uczniowie naszej szkoły brali udział w Małopolskim Dyktandzie Niepodległościowym “Po polsku o historii” organizowanym przez Kuratorium Oświaty w Krakowie, Stowarzyszenie Polonistów i Fundację “Zawsze Warto”.

Celem przebiegającego trójetapowo konkursu jest:

  • popularyzacja wiedzy na temat poprawnej polszczyzny,
  • popularyzacja wiedzy z zakresu kultury i historii narodowej,
  • doskonalenie umiejętności poprawnej pisowni polskiej, z uwzględnieniem nazw własnych związanych z historią odzyskania przez Polskę niepodległości (1914/1918 – 1989).

Uczniowie szkoły podstawowej pisali dyktando zatytułowane “Narodziny sportu w II RP”. W tej kategorii zwyciężyła Julia Górszczyk – uczennica klasy VI – zdobywając 85% punktów. Do komisji wojewódzkiej przesłano 3 prace, których autorzy stoją przed szansą zakwalifikowania się do etapu rejonowego konkursu.

Gimnazjaliści pisali natomiast dyktando zatytułowane “Niezwyczajny oręż”. Najwięcej punktów w tej kategorii wiekowej zdobyła uczennica klasy Ib Sylwia Młynarczyk (89% punktów). Do komisji wojewódzkiej przesłano 12 prac w celu ich weryfikacji.

Etap rejonowy konkursu odbędzie się 16 października 2015 r., a udział w nim może wziąć co najwyżej 200 uczestników w każdej kategorii, którzy uzyskali najwyższa liczbę punktów w eliminacjach szkolnych, jednak nie mniej niż 75% punktów możliwych do uzyskania.

Trzymamy kciuki za naszych reprezentantów!

 

 



Szkoła Współpracy

Szkoła Promujący Zdrowie

Aktywna tablica

Do hymnu!

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Spinka

Projekt edukacyjny Lepsza Szkoła

insta.ling

Bezpieczny Puchatek

Mały Mistrz

Internetowy Teatr TVP dla szkół

Odblaskowa szkoła

 

 

 

 

Używamy cookies!

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.