Poznawanie kultur innych narodów jest zawsze inspirujące. Zwłaszcza to co egzotyczne wydają się ciekawsze i bardziej tajemnicze.
Uczniowie z klas 1-3 w ramach edukacji plastycznej poznawali tajniki tworzenia afrykańskich masek. W swoich pracach uczniowie zaadoptowali kształty, kolory i wzory pochodzące z tego odległego kontynentu, ale nadali maskom własny oryginalny charakter. Podstawowym tworzywem była plastelina. Prace wyeksponowano na tablicach w salach lekcyjnych i korytarzach.
Uczniowie z klas 4 – 7 w ramach lekcji plastyki i techniki zanurzyli się w kulturze Indii – tworząc mandale (rysowane i plecione) ćwiczyli skupienie i precyzję. Mandala to motyw artystyczny występujący głównie w sztuce buddyzmu, gdzie jego tworzenie jest uważane za rodzaj medytacji i ma duże znaczenie religijne. W Europie docenia się w mandalach piękno ich kompozycji i precyzję wykonania. Psycholodzy wskazują również na ich terapeutyczną funkcję. Uczniowie stworzyli piękne prace, które zostały wyeksponowane w szkolnym holu w postaci „mandalowego drzewa”.
Zadanie zrealizowano w ramach projektu „Z kulturą mi do twarzy” moduł IV