W ostaniem dniu nauki, czyli 20 czerwca,  uczniowie klas drugich mieli okazję uczestniczyć w dwugodzinnych zajęciach projektowych pod tytułem „Cztery pory roku”.

Tydzień wcześniej na zajęciach edukacji informatycznej uczniowie obu klas drugich odwiedzili pracownię komputerową, aby poznać jak działa drukarka 3D. Dowiedzieli się, że obsługa drukarki nie jest trudna. O wiele trudniejsze i pracochłonne jest przygotowanie projektu graficznego i przygotowanie go do wydruku przestrzennego. Zaskoczeniem dla dzieci był fakt, że wydruk trwa o wiele dłużej niż w normalnej drukarce. Wydruk maleńkiego kółeczka zajął kilkanaście minut. Podczas  oczekiwania uczniowie oglądali gotowe wydruki figur geometrycznych i wykonywali ćwiczenia z wykorzystaniem wirtualnych puzzli dla ozobota. Wiele emocji wzbudziło wyjęcie tacy z gotowym, jeszcze ciepłym wydrukiem.

W czwartek 20 czerwca uczniowie z radością uczestniczyli w zajęciach projektowych, których celem było utrwalenie wiadomości zdobytych w bieżącym roku szkolnym z różnych edukacji (polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, informatycznej i języka angielskiego). Zajęcia zorganizowano  w innej niż na co dzień scenerii. W sali 18a na uczniów czekały przygotowane cztery stacje zadaniowe: Jesień, Wiosna, Lato i Zima. Każde stanowisko obsługiwała bardzo miła i uczynna asystentka – uczennica z klasy siódmej. Na każdej stacji przygotowano dla dzieci różnorodne zagadki, krzyżówki, puzzle, … oraz zadania wymagające umiejętności kodowania (programowanie robota, budowanie wirtualnej trasy dla ozobota, kodowanie obrazka na wirtualnej macie). Wszystkie ćwiczenie związane były z daną porą roku.

Uczniowie zostali podzieleni na cztery grupy: czerwoną, niebieską, zielona i żółtą. W losowaniu przydziału do grupy pomagał im robot Photon. Każdy uczestnik zajęć otrzymał karnet w odpowiednim kolorze. Po wykonaniu wszystkich zadań przy danej każdej stacji asystent przybijał dzieciom pieczątkę w ich karnetach. Aby ukończyć zajęcia i otrzymać nagrodę (zawieszkę w kształcie zwierzątka wydrukowaną na drukarce 3D) należało zebrać cztery pieczątki.

Na zakończenie uczniowie sprawdzili swoją znajomość słówek z języka angielskiego podczas zabawy w koło fortuny z robotem Photonem.

Przez całe zajęcia dzieci były wyjątkowo zaangażowane. Wspaniale współpracowały w grupach dzieląc się zadaniami  i pomagając sobie nawzajem. Wykazały się też wieloma umiejętnościami i wiedzą.  Podczas takiej nauki-zabawy na twarzach  dzieci często gościł uśmiech, a czas upływał wyjątkowo szybko.  Do domu dzieci zabrały wypełnione pieczątkami karneciki i zwierzaczki-zawieszki.  

Takie zakończenie całorocznych zajęć pozostawi wszystkim miłe wspomnienia. Również asystentom-uczniom klasy siódmej, którzy odkryli swoje nowe predyspozycje (o których chyba nawet nie wiedzieli) i docenili trud pracy nauczycieli. Wspaniale opiekowali się dziećmi, tworząc przyjazną atmosferę i z profesjonalizmem przeprowadzali je przez meandry zagadek. Wyczuwając ich pozytywne nastawienie młodsi uczniowie odnosili się do asystentów z szacunkiem. To była również wspaniała lekcja wychowawcza dla małych i dużych uczniów.

Zajęcia projektowe zostały przygotowane przez zespół nauczycieli uczących w klasach drugich z założeniem wykorzystania szkolnych zasobów Laboratorium Przyszłości.

Jak działa drukarka 3D

Zajecia projektowe czas zacząć

 

Jesień

 

Zima

 

Wiosna

 

Lata

 

Zakończenie zajęć

  

Asystenci

 

 

 



Szkoła Współpracy

Szkoła Promujący Zdrowie

Aktywna tablica

Do hymnu!

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Spinka

Projekt edukacyjny Lepsza Szkoła

insta.ling

Bezpieczny Puchatek

Mały Mistrz

Internetowy Teatr TVP dla szkół

Odblaskowa szkoła

 

 

 

 

Używamy cookies!

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.