TELEWIZJA:

  • nieprawidłowe wzorce mowy bohaterów kreskówek,
  • świat przesiąknięty agresją i hałasem.

TABLET,  LAPTOP:

  • mózg dziecka jest atakowany przez silne bodźce wzrokowe, więc rozwija się prawa półkula, a lewa półkula zostaje zahamowana, a to ona jest odpowiedzialna za rozwój mowy

ZABAWKI ELEKTRONICZNE:

  • uruchomiony jest odbiór prawopółkulowy, a zablokowana lewa-” językowa” półkula,
  • dziecko odbiera mowę jako kolejny dźwięk i ignoruje ją, a jej nie przetwarza.

SKUTKI NADUŻYWANIA URZĄDZEŃ CYFROWYCH PRZEZ DZIECI:

  • blokada rozwoju języka,,
  • trudności w koncentracji,
  • lęk i agresja,
  • problemy z prawidłową artykulacją,
  • problemy z czytaniem,
  • nadpobudliwość z powodu nadmiaru bodźców,
  • problemy ze snem.