W tym roku już po raz szósty Wydawnictwo Akapit Press zorganizowało Ogólnopolskie Czytanie „Jeżycjady” Małgorzaty Musierowicz.
Głównym celem akcji jest popularyzacja 23- tomowej serii książek, wśród których znajdują się takie tytuły jak: „Szósta klepka”, „Kłamczucha” czy „Kwiat kalafiora”. W naszej szkole w akcji udział wzięli uczniowie klas IV-VII, którzy czytali fragment powieści „Pulpecja”.
Uczniowie zapoznali się również z twórczością Małgorzaty Musierowicz, a na zakończenie z zaangażowaniem wzięli udział w minikonkursie dotyczącym „Jeżycjady”.
Organizatorzy mają nadzieję, że dzięki tej akcji uczniowie będą częściej sięgać po powieści tej autorki znajdujące się w naszej bibliotece.
To była już siódma edycja konkursu „Znaj-Znak”. Aż 38 uczniów z 9 szkół podstawowych z terenu powiatu limanowskiego zmierzyło się z grą edukacyjną IPN. Konkurs zorganizował ZS im. KEN w Tymbarku we współpracy z Krakowskim Oddziałem IPN i odbywał się pod honorowym patronatem Starosty Limanowskiego pana Mieczysława Urygi. W jury konkursu zasiedli: pani Beata Kumórkiewicz- nauczyciel historii w ZS im. KEN w Tymbarku, pan Dariusz Gorajczyk- pracownik Krakowskiego Oddziału IPN i pan Robert Nowak- pracownik UG w Tymbarku i dowódca tymbarskiego „Strzelca”.
Naszą szkołę w konkursie reprezentowali uczniowie klasy 8a:
Natalia Dutka, Paulina Piwowar, Sebastian Sołtys i Jakub Zboś.
Miejsce I zajął Sebastian Sołtys
Miejsce II przypadło także uczniowi naszej szkoły – Jakubowi Zbosiowi.
Podczas konkursu pan Dariusz Gorajczyk wygłosił prelekcję na temat zbrodni katyńskiej. Była to świetna lekcja historii.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Gra edukacyjna IPN „Znaj znak” dostępna jest w bibliotece szkolnej.
Opiekun uczniów: Halina Ryś
Z okazji walentynek biblioteka szkolna zaprosiła swoich czytelników do wspólnej zabawy pod hasłem „Randka w ciemno z książką”. W dniach 14-15 lutego uczniowie klas 1-4 mogli przyjść do biblioteki i wypożyczyć książkę- niespodziankę a także napisać walentynkę dla biblioteki.
Czytelnicy na specjalnie przygotowanych serduszkach kończyli zdania:
„Kocham czytać, bo…”, „Kocham bibliotekę, bo…”
Akcja uzmysłowiła uczniom jak ważna jest dla nich książka i biblioteka.