Dzień Matki stał się okazją do spotkania czytelniczego zorganizowanego dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów klasy pierwszej.
Najmłodsi czytelnicy wysłuchali opowiadania Franklin mówi „kocham cię” z ulubionej serii o żółwiku Franklinie.
Opowiadanie zostało zaprezentowane przy pomocy teatrzyku Kamishibai. Jest to technika czytania/opowiadania wywodząca się z Japonii, która wykorzystuje książki w formie kart oraz drewnianą skrzynkę, w której przedstawiane są kolejne fragmenty historii.
Spotkanie było również okazją do zastanowienia się nad tym, za co kochamy swoje mamy. Dzieci przedstawiły również w formie pracy plastycznej propozycje prezentów z okazji Dnia Matki.
Zajęcia mogły odbyć się dzięki współpracy z Biblioteką Pedagogiczną w Limanowej.
Zadanie zrealizowane w ramach projektu "Z kulturą mi do twarzy". Moduł I
W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie klas 1-3 uczestniczyli w projekcie pod hasłem „Wierszykarnia”.
W trakcie jego realizacji najmłodsi czytelnicy zapoznawali się z poezją dziecięcą, wykonywali ilustracje do wierszy, wykazali się umiejętnością pięknego czytania poezji, a przepisując teksty również umiejętnościami kaligraficznymi.
Podsumowaniem projektu była wystawa w holu szkoły i spotkanie w bibliotece szkolnej podczas którego młodzi czytelnicy zaprezentowali własne interpretacje wierszy takich poetów jak: Jan Brzechwa, Julian Tuwim, Danuta Wawiłow, Ludwik Jerzy Kern, Joanna Papuzińska, Małgorzata Strzałkowska i in. Obejrzeli film edukacyjny „Jak powstają wiersze” i dowiedzieli się czym zajmują się poeci.
Na zakończenie spotkania uczniowie wysłuchali wierszy Juliana Tuwima w interpretacji znanych aktorów.
Mamy nadzieję, że dzięki projektowi uczniowie chętniej będą sięgać po tomiki poezji dostępne w bibliotece szkolnej.
Z okazji Walentynek biblioteka szkolna zaprosiła uczniów klas 6-8 do udziału w błyskawicznym konkursie literackim.
Poszczególne zadania umieszczone były pod kodami QR, które otrzymali uczniowie.
Uczestnicy konkursu musieli wykazać się m.in. znajomością literatury, filmu, j. obcych a także ortografii.
Uczniowie za prawidłowo rozwiązane zadanie otrzymywali jedną literę konkursowego hasła, którym była nazwa pieśni lirycznej o tematyce miłosnej – SERENADA.
W konkursie wzięło udział 22 uczniów, a 15 podało prawidłowe rozwiązanie.
Wszyscy otrzymali słodkie upominki.