Wycieczki zawodoznawcze wspierają młodzież w planowaniu dalszej ścieżki edukacyjnej i rozwoju zawodowego. Dostarczają wiedzy o różnych zawodach, pokazując ich specyfikę oraz niezbędne predyspozycje i kwalifikacje do wykonywania danego zawodu. Uczniowie mogą w praktyce zaobserwować, jak wygląda nauka w danej szkole i praca w danym zakładzie.
W ramach Doradztwa Zawodowego uczniowie klasy ósmej naszej szkoły także brali udział w organizowanych dla nich wycieczkach zawodoznawczych.
3 listopada 2022 r. klasa ósma udała się na wycieczkę zawodoznawczą do zakładu EMITER w Pisarzowej, produkującego rozdzielnice elektryczne i obudowy. Uczniowie mogli zobaczyć automatyzację produkcji, a w szczególności pracę dużych robotów. Dowiedzieli się również, na jakich stanowiskach można zostać zatrudnionym w firmie i jakie wymagania muszą spełniać kandydaci na pracowników. Oprócz kierunkowego wykształcenia ważne są predyspozycje zawodowe przyszłych pracowników.
9 listopada 2022 r. ósmoklasiści wzięli udział w evencie MechanCraft, w limanowskim Mechaniku. Z zainteresowaniem obejrzeli przygotowane ekspozycje i pokazy. Uczestniczyli w konkursach, quizach branżowych i językowych. Zapoznali się także z wyposażeniem pracowni i warsztatów szkolnych.
28 listopada 2022 r. ósmoklasiści odbyli kolejną wycieczkę zawodoznawczą. Udali się do miejscowości Wielogłowy, do siedziby firmy „Wiśniowski” oraz Branżowej Szkoły I stopnia „Praktyk”. Młodzież wzięła udział w wykładzie na temat potrzeb rynku pracy na przykładzie firmy „Wiśniowski”. Uczniowie poznali możliwości kształcenia w firmie „Wiśniowski” w ramach praktyk zawodowych, kursów i staży. Na spotkaniu z doradcą zawodowym rozmawiano o kompetencjch oraz zawodach przyszłości. W trakcie zwiedzania firmy „Wiśniowski” przeszli kładką łączącą firmę.
20 grudnia 2022 r. przedstawiciele klasy ósmej brali udział w „Limanowskiej Akademii Młodego Technika”. W trakcie warsztatów zapoznali się z ofertą edukacyjną Zespołu Szkół Nr 1 im. Józefa Piłsudskiego w Limanowej. Ponadto uczniowie mogli sprawdzić swoje predyspozycje zawodowe, wykonując typowe zadania dla danego zawodu. Mieli również okazję poznać specyfikę poszczególnych zawodów, metody nauczania stosowane w szkole oraz miejsca praktyk i staży zawodowych. Po zajęciach warsztatowych, zgodnie z tradycją szkoły, uczniowie wzięli udział wspólnym kolędowaniu.