W etapie szkolnym XIII Ogólnopolskiego Dyktanda Niepodległościowego ,,Po polsku o historii, w dwóch kategoriach wiekowych, uczestniczyło 21 uczniów. Start w rywalizacji o charakterze ortograficznym to jednocześnie wyrazu patriotyzmu młodego pokolenia Polaków i forma poznania nie zawsze omawianych na lekcjach historii wydarzeń związanych z polską drogą do niepodległości i walką o nią.
Prace trzech uczestniczek: Emilii Górki (kl. V), Klaudii Górki (kl. V), Aleksandra Jankoś (kl. VI) i Darii Górszczyk (kl. VII) zostały przesłane do wojewódzkiej komisji konkursowej.
Dziękujemy uczestnikom za zaangażowanie i włączenie się do ogólnopolskiej rywalizacji.
Organizatorzy,
nauczyciele języka polskiego
W ramach Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej w świetlicy szkolnej odbył się cykl zajęć poświęconych budowaniu pozytywnych relacji i kształtowaniu postaw empatii oraz wzajemnego szacunku.
Pierwszego dnia dzieci uczestniczyły w burzy mózgów na temat: „Co to jest przemoc?”. Uczniowie dzielili się swoimi spostrzeżeniami, opowiadali, jak się czują, gdy ktoś jest dla nich miły, a jak wtedy, gdy ktoś ich krzywdzi. Na podstawie rozmowy wspólnie ustalono, że przemoc to nie tylko bicie, ale również złe słowa, wyśmiewanie i ignorowanie innych. Następnie dzieci wykonały plakat pod hasłem „Jesteśmy jedną drużyną”. Uczniowie klas 1–3 rysowali siebie i zapisywali jedno słowo, które – ich zdaniem – opisuje, jak można być dobrym kolegą lub koleżanką. W kolejnych dniach uczniowie wspólnie opracowywali „Zasady przyjaźni dla klas 1–3” pod hasłem „Razem jest fajniej”. Dzieci samodzielnie podawały propozycje zasad dotyczących tego, jak chcą się wzajemnie traktować – nie tylko podczas zajęć, ale również na przerwach. Młodsi uczniowie obok każdej zasady rysowali proste symbole, które miały im pomóc w zapamiętaniu wspólnych ustaleń (np. serce, uśmiech, pomocne dłonie). Gotowe zasady zostały skserowane i przekazane wychowawcom klas 1-3, aby mogli przypominać o nich uczniom w codziennych sytuacjach.
Zajęcia sprzyjały integracji grupy, rozwijaniu umiejętności społecznych i uświadomiły dzieciom, jak ważna jest życzliwość, współpraca i wzajemny szacunek w relacjach rówieśniczych.
Któż z nas nie zna baśni Braci Grimm. Jedną z nich, baśń pt. „Roszpunka”, mieli okazję obejrzeć uczniowie klas I – III. Przedstawienie teatralne w wykonaniu aktorów Katolickiego Teatru Edukacyjnego z Krakowa dostarczyło dzieciom wielu emocji i radości. Była to piękna lekcja o przyjaźni, odwadze i zwycięstwie dobra nad złem. Słowa piosenki wyśpiewane przez bajkowego nietoperza przypomniały, że plotka, przekazywanie nieprawdziwych informacji mogą wyrządzić wiele szkody.
Wyjazd do LDK był udany, a nauka płynąca z obejrzanego przedstawienia – wartościowa.








