Uczucia miłości i przywiązania do kraju rodzinnego oraz dumy z przynależności do własnego narodu uczą się dzieci od najmłodszych lat. W kształtowaniu postaw patriotycznych pomagają pieśni związane z historią Polski.
Dnia 26 września o godzinie 12.00 104 uczniów naszej szkoły wzięło udział w przesłuchaniu do ogólnopolskiego konkursu dla szkół podstawowych „Do Hymnu”, organizowanego przez Narodowe Centrum Kultury w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.
Szkoła w Pisarzowej jest jedną z 300 szkół w Polsce, które zakwalifikowały się do tegorocznej edycji konkursu „Do Hymnu”.
Zadanie konkursowe polegało na grupowym wykonaniu a cappella, przez co najmniej 50% wszystkich uczniów szkoły, hymnu państwowego oraz dwóch polskich pieśni hymnicznych wybranych spośród podanego w regulaminie repertuaru. Uczniowie z Pisarzowej oprócz „Mazurka Dąbrowskiego” wykonali dwie najtrudniejsze pieśni: „Bogurodzicę” i „Gaude Mater Polonia”. Do występu przygotowywali się pod czujnym okiem wychowawców i polonistów nadzorujących opanowanie pamięciowe trudnych tekstów, nauczycielki muzyki pani Marzeny Kasprzyk- Dudek, która zapoznawała uczniów z linią melodyczną utworów, a przede wszystkim pod fachowym okiem dyrygenta chóru – pani Marii Wrony. Oprawę plastyczną występu przygotowała pani Marta Sobczak-Piętoń, a rodzice zadbali o wykonanie kotylionów w barwach narodowych.
Pierwszy etap konkursu był bardzo emocjonujący. Obejmował przesłuchanie i rejestrację występu przez lokalne jury. Ocenie podlegały: technika wykonawcza, interpretacja, całościowe wrażenie artystyczne i liczba śpiewających uczniów.
Na podstawie przesłuchań przeprowadzonych we wszystkich placówkach komisja wyłoni z każdego województwa 5 szkół, których występy zostaną ocenione przez jury centralne. Wyniki konkursu poznamy 20 listopada.
Wykonanie pieśni konkursowych przez uczniów szkoły w Pisarzowej wywarło wielkie wrażenie na członkach komisji. Miejmy nadzieję, że występ młodych pisarzowian zostanie wysoko oceniony i uczniowie zakwalifikują się do etapu centralnego konkursu.