W dniach 18.09 – 22.09.2023r. w świetlicy szkolnej przeprowadzono zajęcia, które przypominały i równocześnie zachęcały uczniów do stosowania zwrotów grzecznościowych w relacjach koleżeńskich oraz w kontaktach z osobami starszymi. Tematyka realizowanych zajęć obejmowała:
- ,, Dobre maniery” – dzieci poznały jak pozdrawiają się ludzie w różnych krajach.
- ,, Magiczne słowa’’- słuchanie zagadek, do których dzieci dobierały właściwe zwroty grzecznościowe.
- ,,Powitanie”- układanie puzzli w grupach.
- ,, Zabawa w teatr” – uczniowie przedstawiali scenki kulturalnego zachowania np. w bibliotece, w autobusie.
- Słuchanie wierszy i opowiadań na temat właściwego zachowania w szkole oraz w różnych miejscach publicznych.
- Wykonanie prac plastycznych ,, Obrazkowy kodeks dobrych manier”, , Drzewko dobrych manier”.
- Zabawy ruchowe podczas których dzieci używał y zwrotów grzecznościowych.
Każdy dzień tego tygodnia kończył się rozmową podsumowująca, co dobrego zrobiliśmy dla innych i czy pamiętaliśmy, że zawsze trzeba być uprzejmym.
- ,, Dobre maniery” – dzieci poznały jak pozdrawiają się ludzie w różnych krajach.
- ,, Magiczne słowa’’- słuchanie zagadek, do których dzieci dobierały właściwe zwroty grzecznościowe.
- ,,Powitanie”- układanie puzzli w grupach.
- ,, Zabawa w teatr” – uczniowie przedstawiali scenki kulturalnego zachowania np. w bibliotece, w autobusie.
- Słuchanie wierszy i opowiadań na temat właściwego zachowania w szkole oraz w różnych miejscach publicznych.
- Wykonanie prac plastycznych ,, Obrazkowy kodeks dobrych manier”, , Drzewko dobrych manier”.
- Zabawy ruchowe podczas których dzieci używał y zwrotów grzecznościowych.
Każdy dzień tego tygodnia kończył się rozmową podsumowująca, co dobrego zrobiliśmy dla innych i czy pamiętaliśmy, że zawsze trzeba być uprzejmym.
Zadanie zrealizowane w ramach projektu ,,Z kultura mi do twarzy"
Moduł 3